Tunnetko sisältömarkkinoinnin?

MCI Press on sisältömarkkinoinnin suunnittelutoimisto. Luomme asiakkaillemme näkyvyyttä digi- ja printtimedian sisällön avulla.

Share/Save

Tunnetko sisältömarkkinoinnin?

Sisällöntuotanto | Teksti: Selja Tiilikainen

Mitä sisältömarkkinointi pitää sisällään?

Sisältömarkkinointi-termi on todella in, mutta tiedätkö, mitä se pitää sisällään näinä monikanavaisuuden aikoina?

Testaa tietosi ja osallistu arvontaan! Kaikkien vastaajien kesken arvotaan 50 euron arvoinen lahjakortti Suomalaiseen kirjakauppaan.

 

Kun lisäät lehdessä ilmestyneen artikkelin verkkoon, mikä seuraavista toimii hakukoneissa parhaiten?

A)  Artikkeli, jonka leipätekstissä on mahdollisimman paljon julkkisten nimiä.

B)  Artikkeli, jossa otsikko, ingressi ja väliotsikot sisältävät sisällön kannalta keskeisiä avainsanoja.

C)  Artikkeli sellaisena kuin se on ollut lehdessä.

    

Mitä tarkoittaa SMO?

A)  Suurten massojen organisointi: suomenkielinen vastine Big Datalle.

B)  Sosiaalisen median optimointi: kohdeyleisöä houkutellaan yrityksen pariin laatimalla someen kiinnostavaa sisältöä.

C)  Selittämättömän monimutkainen otsikointi: tätä kannattaa harrastaa, kun halutaan hämmentää lukijaa.

 

Mitä seuraavista uutis­kirjeeseen ei kannata liittää?

A)  Linkkiä uutiskirjeen lähettäjän sivuille.

B)  Vastaanottajia kiinnostavaa, ajankohtaista asiaa.

C)  Isoja kuvia, joiden lataus kännykällä kestää kymmeniä sekunteja.

 

Kuinka verkkosivun responsiivisuus varmistetaan?

A)  Lehti toimii eri päätelaitteilla parhaiten, kun sivut ovat pdf-tiedostoja. Pdf:t näyttävät aina samalta eri laitteilla ja selaimissa.

B)  Sivu näyttää kaikilla laitteilla samalta, joten riittää, että suurennan ja pienennän kokeeksi oman selaimeni fonttikokoa.

C)  Rakentamalla verkkolehti julkaisujärjestelmällä, joka tekee sisällöstä automaattisesti responsiivisen. Tällaisia ovat esimerkiksi Drupal ja Wordpress. Koodikielinen CSS3 huolehtii responsiivisuudesta mukauttaen tekstin eri laitteille. Tämän lisäksi responsiivisen sivun toiminta kannattaa vielä testata eri selaimissa ja laitteilla.

 

Kenelle sisältöä kannattaa tuottaa?

A)  Sisältö kannattaa laatia niin yleisluontoisesti, että se voisi kiinnostaa ketä tahansa. Esimerkiksi elintarvikealan yrityksen kannattaa laatia jokaiseen henkilöstölehden numeroon pari artikkelia tieliikenteestä.

B)  Sisältöä suunniteltaessa kannattaa miettiä tarkkaan, kenelle sitä tuotetaan. Avuksi voi laatia mallilukijaprofiilin, joka on kuvitteellinen henkilö, jossa konkretisoituu kohdeyleisön intressit.

C)  Suuntaa sisältö itsellesi - itsehän sinä parhaiten tiedät, mistä asiakkaat haluavat lukea.

 

Millä seuraavista saa kohdistettua mainontaa tarkimmin?

A)  Facebookilla

B)  Teippaamalla ilmoituksen vilkasliikenteisen tien varressa sijaitsevaan lyhtypylvääseen.

C)  Kyttäämällä potentiaalista vastaanottajaa pusikossa.

 

Mikä seuraavista ei ole ­­printtilehden vahvuus?

A)  Luotettavuus: netissä on helppo esiintyä kenenä hyvänsä ja kynnys sisällön julkaisuun on matala, printin taustalla on pidempi prosessi, joka karsii nopeammin hämärähemmot.

B)  Jakaminen: kun löydät kiinnostavan jutun, voit helposti jakaa sen tutuillesi kirjoittamalla sen paperille ja viemällä kaverin postiluukkuun.

C)  Käsinkosketeltavuus: paperilehteä voi käännellä, taitella ja pyöritellä, ja eri paperit tekevät kuviin ja tekstiin eloa.

 

Kun valmis sisältö on jaettu yleisölle, mitä tehdään seuraavaksi?

A)  Seuraat verkon klikkauksia ja hakukoneoptimoinnin onnistumista analytiikka- ja CRM-ohjelmien avulla ja printin lukijoita lukijakyselyiden avulla. Otat tuloksista opiksesi tulevaisuutta varten.

B)  Jaettu sisältö on taputeltu juttu. Nostat maljan tehdylle työlle ja siirryt uusiin haasteisiin.

C)  Soitat jokaiselle vastaanottajalle henkilökohtaisesti ja kysyt, mitä mieltä he olivat sisällöstäsi ja kuinka kauan he viettivät sen parissa aikaa.

 

Osallistu tästä arvontaan.

 

Oikeat vastaukset:

1. b, 2. b, 3. c, 4. c, 5. b, 6. a, 7. b, 8. a

 

Share/Save

Uusi artikkeli ladataan

Aiheeseen liittyviä:

Ota yhteyttä

Ota yhteyttä

1
Tunnemme toimialan

MCI Pressillä oma tuottaja tuntee toimialasi ja perehtyy lehden aihepiireihin yksityiskohtaisesti.

 

2

Monikanavaisuus tuo viestisi sinne, missä asiakkaat viihtyvät.

3
MITTAUS
varmistaa tulokset

Sähköinen lukijakyselymme seuraa reaaliaikaisesti julkaisun tavoitteiden toteutumista ja luotuja mielikuvia.

4
SMARTTIA työtä

Selainpohjainen Smartti view antaa mahdollisuuden seurata julkaisun edistymistä reaaliaikaisesti.

5
MATERIAALIT
yhdessä paikassa

Smartti store toimii myös materiaalipankkina,
josta aineistot löytyvät hakusanoilla.

6
CO-CREATION ja
työskentelet samalla alustalla

Voit osallistua julkaisun tekoon muokkaamalla tekstejä suoraan Smartti InCopyssa – missä vain ja milloin vain.

7
OPTIMOINTI
lisää näkyvyyttä

Jokainen artikkelimme on hakusanaoptimoitu (SEO), koska lukija päätyy jutun pariin usein hakukoneiden kautta.

8

Yrittäjävetoinen
27 vuoden ajan

9
KUSTANNUSTEHOKKUUS

Kustannustehokkuus syntyy harkitusta prosessista, joka meillä on laatusertifioitu.

1
0
Yksilöllisyys

Jokainen tuote videosta printtiin mietitään yksilöllisesti.