MCI Press on sisältömarkkinoinnin suunnittelutoimisto. Luomme asiakkaillemme näkyvyyttä digi- ja printtimedian sisällön avulla.

Share/Save

Valitut palat

Sisällöntuotanto | Kuvat: Vesa Tyni

Millainen on hyvä henkilökuva?

 

 

Kuvan olennainen osa, eli henkilö, nousee esiin ja tausta jää vähemmälle huomiolle.

Valolla voi poimia kuvasta tärkeimmät asiat.

 

Valo täyttää koko kuvan, jolloin henkilö hukkuu taustaan.

 

 

Valo on suunnattu 45 asteen kulmassa kuvattavaan kohteeseen siten, että seinää ei ole valaistu ollenkaan.

 

Ympärillä oleva alue on otettu vasemmassa kuvassa huomioon. Henkilön taustalla ei ole häiriötekijöitä, jotka veisivät katsojan huomion.

Oikeassa kuvassa henkilö ei pääse oikeuksiinsa. Taustan pylväs ja puu rikkovat kuvan harmonian.

 

Kameran aukon suuruudella voi vaikuttaa kuvan taustan terävyyteen. Mitä suurempi kameran aukko on käytössä, sitä pienempi on kuvan syväterävyysalue.

Terävän kuvan saa aikaan pienellä f22-aukolla.

 

Epätarkan taustan saa aikaiseksi aukolla f2.8.

 

Muistilista

Ennen kuin painat laukaisinta, käy tämä muistilista läpi:
 
1. Mistä valo tulee? Mieti, miten valoa voisi käyttää parhaiten hyväksi halutun tunnelman saavuttamiseksi.
 
2. Valitse kuvakulma. Pohdi, mistä suunnasta kohdetta kannattaisi lähteä kuvaamaan. Voisiko kuvakulma olla rohkeasti yllättävä? Kuvakulmalla voit vaikuttaa siihen, millainen vaikutelma henkilöstä välittyy. Muista myös mennä tarpeeksi lähelle kohdetta.
 
3. Ympäristö. Mieti, mitä haluat kertoa kuvan ympäristöllä. Miten ympäristö liittyy kuvaan: onko sillä suuri vai pieni rooli, onko ympäristössä jotain häiritsevää?
 
4. Rajaus. Harkitse, rajaatko kohteen kuvaan kokonaan vai onko siitä parempi näyttää vain osa.

 

Share/Save

Uusi artikkeli ladataan

Aiheeseen liittyviä:

Ota yhteyttä

Ota yhteyttä

1
Tunnemme toimialan

MCI Pressillä oma tuottaja tuntee toimialasi ja perehtyy lehden aihepiireihin yksityiskohtaisesti.

 

2

Monikanavaisuus tuo viestisi sinne, missä asiakkaat viihtyvät.

3
MITTAUS
varmistaa tulokset

Sähköinen lukijakyselymme seuraa reaaliaikaisesti julkaisun tavoitteiden toteutumista ja luotuja mielikuvia.

4
SMARTTIA työtä

Selainpohjainen Smartti view antaa mahdollisuuden seurata julkaisun edistymistä reaaliaikaisesti.

5
MATERIAALIT
yhdessä paikassa

Smartti store toimii myös materiaalipankkina,
josta aineistot löytyvät hakusanoilla.

6
CO-CREATION ja
työskentelet samalla alustalla

Voit osallistua julkaisun tekoon muokkaamalla tekstejä suoraan Smartti InCopyssa – missä vain ja milloin vain.

7
OPTIMOINTI
lisää näkyvyyttä

Jokainen artikkelimme on hakusanaoptimoitu (SEO), koska lukija päätyy jutun pariin usein hakukoneiden kautta.

8

Yrittäjävetoinen
27 vuoden ajan

9
KUSTANNUSTEHOKKUUS

Kustannustehokkuus syntyy harkitusta prosessista, joka meillä on laatusertifioitu.

1
0
Yksilöllisyys

Jokainen tuote videosta printtiin mietitään yksilöllisesti.