Sosiaalinen media

Instagram – kuvien mekka

28.4.2015

Instagram on kasvanut suosituksi sosiaalisen median kanavaksi, joka mahdollistaa kuvien ja videoiden jaon käyttäjiensä kesken. Mutta mitä erikoista Instagramissa on? Kannattaisiko Instagram ujuttaa mukaan brändin sisältömarkkinointistrategiaan?

Newscredin mukaan Instagram on tällä hetkellä ainoa sosiaalisen median areena, jolla on verkkoon verrattavissa oleva visuaalinen voima ja universaali hyväksyntä. Kun Instagramia verrataan esimerkiksi Facebookiin, Instagram sitouttaa käyttäjänsä 15 kertaa tehokkaammin kuin Facebook.

Instagram tarjoaa brändille mainion mahdollisuuden esitellä kohderyhmälleen visuaalisin keinoin esimerkiksi brändin tarinan, jakaa tietoa tuotteista tai palvelusta sekä vahvistaa positiivista imagoa. Kuvat muistetaan: brändi löytää Instagramissa jakamillaan kuvilla ja videoilla tiensä palvelun käyttäjien tietoisuuteen ja saa osakseen tunnettuutta sekä mahdollisia uusia asiakkaita.

Käyttäjämäärä ja jaettujen kuvien määrä puhuvat puolestaan, Instagramista löytyy yleisöä.

Lokakuussa 2010 lanseerattua Instagramia käyttää aktiivisesti kuukausittain yli 300 miljoonaa henkilöä. Kanavan kautta on jaettu yli 30 miljardia kuvaa ja palveluun ladataan päivittäin noin 70 miljoonaa kuvaa tai videota.

Suurin Instagramin käyttäjäryhmä on 18–24-vuotiaat, jotka käyttävät palvelua älypuhelimella. Yli 35-vuotiaat käyttäjät hakeutuvat Instagramin pariin mieluummin tabletilla kuin älypuhelimella.

Jotta brändi menestyisi Instagramissa, huolellisesti ja tarkasti suunniteltu sisältömarkkinointistrategia on hyvä lisätä agendaan.

Lähteet:

Instagram

Formerly Digital Marketing Ramblings (DMR)

Newscred

 

Sivut

Ota yhteyttä

Ota yhteyttä

1
Tunnemme toimialan

MCI Pressillä oma tuottaja tuntee toimialasi ja perehtyy lehden aihepiireihin yksityiskohtaisesti.

 

2

Monikanavaisuus tuo viestisi sinne, missä asiakkaat viihtyvät.

3
MITTAUS
varmistaa tulokset

Sähköinen lukijakyselymme seuraa reaaliaikaisesti julkaisun tavoitteiden toteutumista ja luotuja mielikuvia.

4
SMARTTIA työtä

Selainpohjainen Smartti view antaa mahdollisuuden seurata julkaisun edistymistä reaaliaikaisesti.

5
MATERIAALIT
yhdessä paikassa

Smartti store toimii myös materiaalipankkina,
josta aineistot löytyvät hakusanoilla.

6
CO-CREATION ja
työskentelet samalla alustalla

Voit osallistua julkaisun tekoon muokkaamalla tekstejä suoraan Smartti InCopyssa – missä vain ja milloin vain.

7
OPTIMOINTI
lisää näkyvyyttä

Jokainen artikkelimme on hakusanaoptimoitu (SEO), koska lukija päätyy jutun pariin usein hakukoneiden kautta.

8

Yrittäjävetoinen
27 vuoden ajan

9
KUSTANNUSTEHOKKUUS

Kustannustehokkuus syntyy harkitusta prosessista, joka meillä on laatusertifioitu.

1
0
Yksilöllisyys

Jokainen tuote videosta printtiin mietitään yksilöllisesti.